Propera formació programada del Col·legi
Jornada presencial Mercats financers i gestió d'inversions a les entitats asseguradores
Description:
Mercats financers i gestió d'inversions a les entitats asseguradores
Organitzada pel Col·legi d'Actuaris de Catalunya (CAC)
dimecres, 11 de juny de 2025
de 10 a 13 hores
Modalitat Presencial
Auditori de FIATC ASSEGURANCES, Avinguda Diagonal, 648, de Barcelona
Presentació
El Col·legi d'Actuaris de Catalunya presenta la segona jornada sobre gestió d'inversions a les entitats asseguradores. Hem conegut recentment que el volum estimat del total de les inversions del sector assegurador espanyol al quart trimestre del 2024 es va situar al voltant dels 320.000 milions d'euros. La cartera de vida va representar al voltant del 47% i aquest volum va ser invertit en més del 67% en deute públic i privat.
Què ens ofereix el futur per a les inversions de les entitats asseguradores? Aquesta és la pregunta clau que abordarem en aquesta jornada on, de la mà de tres experts en inversió, coneixerem la situació econòmica actual i les perspectives futures, així com l'evolució dels mercats i instruments financers. Explorarem detalladament la gestió de carteres, identificant oportunitats i estratègies per maximitzar els rendiments i gestionar els riscos de manera efectiva.
Al llarg de la jornada i, en especial, a la darrera part, els participants tindran l'oportunitat d'interactuar directament amb els ponents, plantejar els seus dubtes o comentar sobre els diversos temes tractats.
Contingut de la jornada
10:00h - 10:05h Benvinguda als assistents i presentació de la Jornada
10:05h - 10:35h Primera ponència: Es tornarà a evitar la recessió econòmica? Aquest cop serà diferent, a càrrec del Sr. David Cano, Soci d'Analistes Financers Internacionals (Afi) i Director General d'Afi Inversiones Globales, SGIIC.
10:35h - 11:05h Segona ponència: Mercats financers el 2025: Tot segueix bé amb valoracions justificades… o estem ignorant els riscos perquè aquesta vegada serà diferent?, a càrrec del Sr. Josep Ramón Aixelà, Assessor d'inversors Institucionals, divulgador i responsable de macroeconomia i mercats financers de Barcelona Finance School (BFS) / Institut d'Estudis Financers (IEF).
11:05h - 11:30h Pausa per a cafè.
11:30h - 12:00h Tercera ponència: Dos puntals de la gestió d'inversions: L'estratègia de les Dents de Serra (DS) i les visites a empreses cotitzades, a càrrec del Sr. Jaume Puig, Director General de GVC Gaesco Gestió SGIIC, SA.
12:00h - 13:00h Col·loqui: Modera la sessió el Sr. Víctor Luis Massana, Director d' Àrea Gestió d'Inversions Companyies a VidaCaixa i el Sr. Sergio Hernández, Gerent Inversions Financeres a FIATC Seguros.
13:00h Cloenda de la Jornada.
CPD
El webinar computarà 3 hores als efectes del Programa de Formació Continuada (CPD) del CAC.
Inscripció gratuïta
Event Registration and Ticketing Powered by Event Espresso